Adviseur/Consulent implementeren van kunst-, cultuur- en natuuronderwijs binnen het PO en het VO

Geboren in een echt onderwijs gezin, was het gewoon wachten op het moment dat ik zelf besloot hetzelfde pad te bewandelen. Maar net als de rest, wilde ik al snel meer betekenen in het onderwijs dan alleen voor de klas staan.
Als gastdocent heb ik achter al aardig wat voordeuren mogen spieken waar ik graag meer achter zou willen laten dan een leuke, maar heel tijdelijke, gastles.

Kunst-, cultuur- en natuuronderwijs stimuleert en ontwikkelt het bewustzijn van leerlingen. Ze leren hoe ze hun eigen leven en wereld ervaren, hoe anderen dat doen en hoe al deze factoren verweven zijn met elkaar. Ze leren hoe zij zichzelf en de wereld om zich heen zien en worden zich ervan bewust dat de waarneming en onze bewegingen daarbinnen een voortdurend proces van betekenisgeving en spiegelen is.
Maar hoe ontwerp je nu onderwijs dat leerlingen helpt dit te ontwikkelen? Over welke kennis en vaardigheden zouden ze moeten beschikken? En wat zou dit kunnen betekenen voor een curriculum?

Als adviseur zal ik, daar nodig naast een eigen cultuurcoördinator, de school begeleiden in het opstellen van:

𝐕𝐢𝐬𝐢𝐞𝐨𝐧𝐭𝐰𝐢𝐤𝐤𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠 voor het duurzaam implementeren van kunst-, cultuur- en natuuronderwijs passend binnen de visie van de school.

𝐂𝐮𝐫𝐫𝐢𝐜𝐮𝐥𝐮𝐦𝐯𝐞𝐫𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐢𝐧𝐠 door middel van praktische handvatten en lespakketten passend binnen jullie lesprogramma.

𝐃𝐞𝐬𝐤𝐮𝐧𝐝𝐢𝐠𝐡𝐞𝐢𝐝𝐬𝐛𝐞𝐯𝐨𝐫𝐝𝐞𝐫𝐢𝐧𝐠 van leraren en educatief medewerkers.

𝐊𝐞𝐧𝐧𝐢𝐬𝐝𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠, zowel lokaal als regionaal.